Schakel ons direct in!
Controleer zelf eerst of wij u kunnen helpen. Wij kunnen u alleen helpen als onderstaande punten op uw zaak van toepassing zijn.
- U bent opgelicht en u heeft het geld overgemaakt naar een Nederlands rekeningnummer.
- U heeft aangifte gedaan bij de Politie en u heeft een proces-verbaal ontvangen van de Politie.
We hebben onderscheid gemaakt tussen fraude bij aankoop van een product of fraude door een vals betaalverzoek. Maak hieronder uw keuze en schakel direct de deurwaarder in.
Dit is wat we kosteloos voor jou doen
- We onderzoeken of we samen met jou de persoon die je geld ontvangen heeft kunnen achterhalen.
- We zorgen ervoor dat we de zaak onderbouwen met de juiste bewijslast.
- We stellen de persoon aansprakelijk voor de door jou geleden schade en onze kosten en voeren de incassoprocedure voor je uit.
Onze kosten worden dus betaald door de andere partij. Op deze manier kunnen alle slachtoffers van online fraude zonder kosten van onze service gebruik maken. Het is de persoon die geld door online fraude heeft ontvangen, die nu eerst alle kosten van de gerechtsdeurwaarder moet betalen en vervolgens ook de gehele schade van het slachtoffer.
Naar de rechter
Wij doen ons uiterste best om uw geld terug te krijgen. Toch kan het voorkomen dat de persoon in kwestie ondanks alle inspanningen geen betaling doet. In dat geval kunnen wij voor u als gerechtsdeurwaarderskantoor deze persoon voor de rechter brengen.
In bovenstaande situatie zijn we wettelijk verplicht u eerst om een voorschot te vragen. De hoogte van het voorschot is afhankelijk van de hoogte van uw vordering. Wees gerust, we vragen hier altijd eerst toestemming voor. In het uiterste geval kunt u dus er nog voor kiezen om de zaak voor de rechter te brengen. Maar eerst beginnen we altijd om kosteloos voor u het geld terug te eisen.
Heeft u nog vragen?
U kunt ons op werkdagen bereiken via 088 – 130 38 10 of ehbofraude@lavg.nl.