Is mijn openstaande factuur al overgedragen aan LAVG?
Wilt u weten of uw openstaande factuur al is overdragen aan LAVG? Dit kunt u checken door in te loggen op de website van uw zorgverzekeraar.
Wat is mijn openstaande saldo?
Wilt u weten wat u nog aan ons moet betalen? Op Mijn LAVG vindt u een volledig overzicht van uw persoonlijke dossier(s).
Kan ik direct betalen zonder extra kosten?
Wilt u direct betalen? Dan biedt Menzis u graag de mogelijkheid om zonder extra kosten het openstaande bedrag te betalen. In de brief of e-mail die u van ons heeft ontvangen staat welk bedrag u nog moet betalen. Zorg ervoor dat u op tijd betaalt en vergeet bij het overmaken niet uw dossiernummer in de omschrijving te zetten.
Ik kan niet betalen
Lukt het niet om het openstaande bedrag op tijd te betalen? Houdt u er dan rekening mee dat het bedrag wordt verhoogd met incassokosten, rente en btw. Zorg ervoor dat u contact met ons opneemt om bijvoorbeeld een betalingsregeling af te spreken.
Kan ik een betalingsregeling afspreken?
Het kan gebeuren dat u het bedrag niet in één keer kunt betalen. In veel gevallen kunt u een betalingsregeling met ons afspreken. Hiermee voorkomt u dat de kosten verder oplopen.
Ik heb al betaald
Heeft u de openstaande factuur van Menzis al betaald? Via Mijn Menzis kunt u in één oogopslag zien welke facturen wel of niet betaald zijn.
Ik ben het niet eens met de openstaande factuur. Hoe dien ik een bezwaar in?
Bent u alsnog van mening dat onze vordering niet klopt, dan kunt u via de onderstaande knop uw bezwaar bij ons indienen.
Ik wil graag afgemeld worden bij het CAK. Hoe kan ik dat regelen?
Betaalt u 6 maanden of meer de premie van de basiszorgverzekering niet? Dan is uw zorgverzekeraar verplicht u bij het CAK aan te melden als wanbetaler. Bij het CAK zit u door de betalingsachterstand in de regeling wanbetalers.
Wilt u afgemeld worden bij het CAK? Dan moet u uw betalingsachterstand bij ons en uw zorgverzekeraar betalen.